Eil. Nr. Mokymų programa Valandos
1.

Valstybės tarnautojų įvadinio mokymo programa.

Programos registracijos Nr. ĮMP-60

Tikslas – suteikti mokymų dalyviams nuoseklias bei sistemingai atnaujinamas žinias, atitinkančias įvadinio mokymo programos turinio reikalavimus, siekiant efektyvaus profesinio tobulėjimo.

Pagrindinės temos:

  • Viešojo administravimo subjektų sistema.
  • Viešosios politikos sprendimų priėmimo procesas.
  • Teisės aktų hierarchija, įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo taisyklės.
  • Valstybės tarnyba ir jos reformos aktualijos.
  • Europos Sąjungos institucinė sąranga ir Europos Sąjungos teisės pagrindai.
  • Valstybės tarnautojų profesinės etikos principai ir korupcijos prevencijos būdai bei priemonės.
  • Asmenų prašymų, skundų bei pranešimų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo „vieno langelio“ principu organizavimas viešojo administravimo institucijose ir įstaigose.
  • Viešojo administravimo institucijos ir įstaigos vidaus dokumentų (išskyrus įstatymų ir kitų teisės aktų) rengimas ir kanceliarinės kalbos vartojimo ypatumai.
36 val.
2.

Konfliktų sprendimo ir jų prevencijos būdai.

Tikslas – suteikti žinių ir įgūdžių taikyti efektyvius konfliktų sprendimo bei prevencijos būdus.
Pagrindinės temos:

  • Konfliktų tipai: vidiniai asmenybės konfliktai, socialiniai konfliktai.
  • Konfliktų priežastys, dinamika ir pasekmės, konfliktų analizė.
  • Veiksniai, įtakojantys konflikto eigą.
  • Konflikto sprendimo būdai. Konflikto valdymo etapai.
  • Konfliktų valdymo strategijos, tarpininkavimas konflikto situacijoje.
  • Derybos kaip konfliktų sprendimo būdas.
  • Konfliktiškų asmenybių tipai.
  • Konfliktų prevencijos galimybės.
  • Stresas, streso įveikimas. Pyktis.
8 val.
3.

Efektyvios iškalbos menas.

Tikslas – patobulinti valstybės tarnautojų iškalbos kompetenciją.

Pagrindinės temos:

  • Iškalbos kompetencijos nauda sėkmingai karjerai.
  • Efektyvios viešosios kalbos rengimas, sakymas ir vertinimas.
  • Kūno kalbos valdymas sakant viešąją kalbą.
8 val.
4.

Dalykinės situacijos valdymo įgūdžių formavimas: konflikto signalų atpažinimas, neigiamų emocijų valdymas, konstruktyvus minčių reiškimas.

Tikslas – valstybės tarnautojų komunikacinės kompetencijos įgalinimas, dalykinės situacijos valdymo įgūdžių formavimas.

Pagrindinės temos:

  • Dalykinė situacija: kito asmens priėmimas ir aktyvus klausymas.
  • Dalykinė situacija: konflikto signalų atpažinimas (konflikto valdymas).
  • Racionali elgesio taktika ir konstruktyvus minčių reiškimas.
  • Dalykinio bendravimo kliūtys.
  • Reprezentacinės sistemos.
  • „Aš“ būsenų raiška.
8 val.
5.

Interesantų nepasitenkinimo ir pretenzijų valdymas.

Tikslas – tobulinti dalykinio bendravimo įgūdžius (socialines ir komunikacines kompetencijas) bei interesantų nepasitenkinimo ir pretenzijų valdymą.

Pagrindinės temos:

  • Kokios pagrindinės reakcijos ir klaidos, bendraujant su priešiškai nusiteikusiais klientais?
  • Kiek trukdo ir kiek padeda emocijos darbe?
  • Kokios personalo „emocionalaus“ elgesio modifikavimo praktinės galimybės?
  • Ar interesantas „visada teisus“?
  • Interesantų nepasitenkinimo ir pretenzijų valdymo psichologinės prielaidos.
8 val.
6.

Dalykinio bendravimo įgūdžių formavimas.

Tikslas – tobulinti dalykinio bendravimo įgūdžius (socialines ir komunikacines kompetencijas).

Pagrindinės temos:

  • Kito asmens (interesanto / kolegos) priėmimo ir aktyvaus klausymo svarba dalykiniame bendravime.
  • Dalykinės situacijos valdymo svarba bei galimybės. Kaip naudoti racionalią elgesio taktiką ir konstruktyviai reikšti mintis?
  • Dalykinio bendravimo kliūtys.
  • Kiek trukdo ir kiek padeda emocijos darbe? Kaip formuojamas gebėjimas efektyviai bendrauti?
8 val.
7.

Darbas komandoje.

Tikslas – supažindinti su darbo komandoje psichologiniais ypatumais, metodikomis, skirtomis komandinio darbo bei komandos narių efektyvumui skatinti; ugdyti sėkmingo komandos nario kompetencijas (socialines ir komunikacines).

Pagrindinės temos:

  • Psichologinė kolektyvo darna bei psichologinis klimatas.
  • Efektyvus kolektyvas – komanda.
  • Komandinio darbo psichologija; vaidmenų komandoje efektyvumas per asmeninį augimą.
  • Vadovo pozicijos reikšmė komandinio darbo efektyvumui.
  • Komandos sutelktumo (solidarumo) ugdymas (būdai).
  • Kaip formuojamas gebėjimas efektyviai bendradarbiauti?
8 val.
8.

Socialinės kompetencijos raiškos ypatumai dalykinėje situacijoje.

Tikslas – socialinės kompetencijos įgalinimas, dalykinės situacijos valdymo įgūdžių formavimas.

Pagrindinės temos:

  • Socialinės kompetencijos raiška dalykinėje situacijoje: pasitikėjimas savimi, gebėjimas efektyviai spręsti problemas, gebėjimas numatyti, kaip reikia siekti tikslo efektyviausiu būdu.
  • Bendravimo kliūčių atpažinimas, įvardinimas bei tinkamos elgesio strategijos parinkimas.
  • Racionali elgesio taktika ir konstruktyvus minčių reiškimas.
  • Dalykinio bendravimo kliūtys.
  • Reprezentacinės sistemos.
  • „Aš“ būsenų raiška.

8 val.

 

9.

Bendravimo etiketas.

Tikslas – supažindinti su bendravimo etiketo taisyklėmis oficialioje aplinkoje.

Pagrindinės temos:

  • Susipažinimo ir pasisveikinimo protokolų normos.
  • Pokalbių telefonu etiketas.
  • Elgesio taisyklės prie stalo.
  • Dalykinės aprangos reikalavimai.
8 val.
10.

Oficialus svečių priėmimas.

Tikslas – tobulinti valstybės tarnautojų bendravimo ir bendradarbiavimo, situacijos valdymo kompetencijas.

Pagrindinės temos:

  • Oficialaus svečių priėmimo tipai.
  • Protokolinės stalo serviravimo taisyklės.
  • Vaišės oficialaus svečių priėmimo metu.
  • Oficialios dovanos.
8 val.
11.

Bendravimas ir bendradarbiavimas su žiniasklaida. Interviu.

Tikslas – tobulinti valstybės tarnautojų kompetenciją efektyviai bendrauti su žiniasklaida.
Pagrindinės temos:

  • Žiniasklaida: nuo laisvės veikti iki atsakomybės už veiklos rezultatus. Ketvirtoji valdžia: misija ar verslas? Veiklos esmė, principai, misijos, etikos normos, psichologiniai aspektai.
  • Bendravimas su žiniasklaida: netikėtumai, problemos, klaidos, galimybės ir privalumai.
  • Kaip efektyviai panaudoti žiniasklaidą visuomenei informuoti ir nuomonei formuoti? Žiniasklaida – sąjungininkė?
  • Savigyna prieš TV kameras, fotoaparatus, mikrofonus ir diktofonus. Pasirengimas interviu įvairioms žiniasklaidos priemonėms. Elgsena ir kalbėsena per interviu. Interviu efektyvumo (kokybės) vertinimo kriterijai.
  • Bendravimo su žiniasklaida strategija įvairiais atvejais (teikiant informaciją, dalyvaujant spaudos konferencijoje, rengiant medžiagą pranešimui spaudai, komentuojant; informuojant apie sėkmingus dalykus ir konfliktinių / krizinių situacijų metu).
8 val.
12.

Tarnautojų kalbos kultūra ir etiketas.

Tikslas – formuoti valstybės tarnautojų kalbos vartojimo pagrindus, padėti suvokti kanceliarinės kalbos ypatumus bei ugdyti gebėjimą ją vartoti.

Pagrindinės temos:

  • Pirmojo įspūdžio svarba ir tinkamas įspūdžio formavimas.
  • Kalbos kultūros normos ir klaidos.
  • Klaidų analizė.
  • Etiketo reikalavimai tarnautojams oficialioje ir neoficialioje aplinkoje.
  • Dalykinis etiketas kaip organizacinės elgsenos ir organizacijos kultūros bei multikultūros pagrindas.
8 val.
13.

Bendravimo menas: kaip bendrauti su sudėtingo būdo klientais.

Tikslas – padidinti valstybės tarnybos tarnautojų kompetenciją valdyti konfliktines situacijas darbinėje aplinkoje.

Pagrindinės temos:

  • Valstybės tarnautojų ir klientų santykių ypatumai. Klientų aptarnavimo kokybės samprata. Efektyvios elgsenos su klientais principai.
  • Problemiškų klientų tipai ir jų elgesio charakteristika. Bendravimo su probleminiais klientais barjerai ir sunkumai. Empatijos ugdymasis.
  • Gebėjimas atsispirti problemiškų klientų psichologiniam spaudimui ir susilaikyti nuo nepagrįstų sprendimų darymo. Reakcijas, kūno ir kalbos valdymas sudėtingų situacijų metu.
  • Konfliktinės situacijos diagnozavimas. Konflikto valdymo psichologijos pagrindai, reguliavimo technologijos, sprendimo, derybų strategijos ir stiliai. Trapininkavimas kaip konstruktyvus konflikto sprendimo būdas.
  • Streso samprata. Stresas ir emocijos. Streso įveikimo modeliai. Efektyvus reagavimas į problemiškų klientų elgseną. Savitvarda ir jos išlaikymo būdai.
8 val.
14.

Viešieji pirkimai: naujausi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimai.

Tikslas – tobulinti valstybės tarnautojų viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo įgūdžius.

Pagrindinės temos:

  • Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimai.
  • Viešųjų pirkimų teisinė bazė.
  • Pirkimo būdai ir jų pasirinkimas.
  • Pirkimo dokumentų rengimas.
  • Konfidencialumas.
  • Pavyzdžių analizė.
8 val.
15.

Lyderystės ir bendradarbiavimo stiprinimas efektyviai organizacijos plėtrai.

Tikslas – suteikti žinių apie asmenybių skirtumus ir šių skirtumų panaudojimą organizacijos plėtrai, supažindinti su lyderyste grįstos vadybos principais žmogiškųjų išteklių valdyme.

Pagrindinės temos:

  • Kodėl lyderyste grįstas vadovavimas gali padėti plėsti verslą ar stiprinti organizaciją?
  • Ką apie apie valdymo ir motyvavimo teorijas sako žymiausi verslo lyderiai?
  • Ar kiekvienas gali būti lyderiu? Gardner intelekto rūšys.
  • Asmenybės tipologija.
  • Lyderystės procesas: kaip rasti pasekėjų ir pasiekti bendrų tikslų?
  • Bendradarbiavimo stiprinimas: kaip sudominti darbuotojus geriau dirbti?
  • Lyderystės ir kūrybiškumo sąsaja efektyviai vadybai.
  • Kūrybiški problemų sprendimo būdai darbe.
8 val.
16.

Kokybės vadybos sistemos procesų modelio taikymas viešajame sektoriuje.

Tikslas – suteikti valstybės tarnautojams žinių ir įgūdžių, reikalingų taikant kokybės vadybos sistemos procesų modelį viešajame sektoriuje.

Pagrindinės temos:

  • Procesų modelio ir kokybės vadybos sistemos analizė, probleminių vietų įvardinimas. Procesų modelio teorija ir sudarymo metodika.
  • Viešojo sektoriaus organizacijos kuriamos vertės analizė.
  • Struktūros ir procesų derinimas.
  • Vertę kuriančių procesų analizė viešojo sektoriaus organizacijos atveju.
  • Viešojo sektoriaus organizacijos pagrindinių procesų atkūrimas.
  • Kokybės vadybos sistemos, kaip procesų modelio palaikymo instrumentas.
  • Esminių kokybės vadybos sistemos procesų analizė.
8 val.
17.

Viešasis pasisakymas.

Tikslas – suteikti žinių ir praktinių gebėjimų apie viešo kalbėjimo ypatumus, balso ir kūno valdymo technologijas, pasisakymo parengimo plano sudarymą bei sudėtingų pristatymo situacijų valdymą.

Pagrindinės temos:

  • Psichologiniai aspektai: mano viešo kalbėjimo „gidas“: nusiteikimas ir vertinimo kriterijai. Kalbėjimo baimės įveikimo priemonės.
  • Viešosios kalbos sudedamosios dalys.
  • Viešosios kalbos stiliai. Kurį stilių pasirinkti, atsižvelgiant į kalbos turinį.
  • Vaizdinės kalbos sakymo priemonės ir jų įtaka kalbos efektyvumui.
  • Sudėtingo viešo kalbėjimo situacijos valdymas.
  • Kūno kalbos įtaka viešajai kalbai. Judėjimas auditorijoje, kodėl jį verta daryti ir kodėl jis naudingas.
  • Teksto skaitymas – kaip išlaikyti gyvą kontaktą su auditorija, skaitant tekstą?
8 val.
18.

Efektyvus vadovavimas.

Tikslas – lavinti vadovavimo įgūdžius, išmokyti efektyviai vadovauti, supažindinti su lyderystės ir valdymo stiliais, komandos motyvavimo būdais.

Pagrindinės temos:

  • Vadovavimo veiklos struktūra.
  • Vadovo savybių ir įgūdžių analizė.
  • Organizacijos ir vadovo vertybės.
  • Lyderystės ir valdymo stiliai.
  • Intensyvi ir ekstensyvi laiko planavimo strategijos.
  • Prioritetų valdymas.
  • Efektyvaus susirinkimo organizavimas.
  • Darbų delegavimas. Kam, ką, kada ir kaip deleguoti?
  • Darbuotojų motyvacija ir skatinimas.
  • Efektyvi komanda. Formavimosi etapai.
  • Komandiniai vaidmenys.
  • Organizaciniai konfliktai. Priežastys. Sprendimo būdai.
8 val.
19.

Pozityvus mąstymas.

Tikslas – supažindinti su pozityvaus mąstymo privalumais, išbandyti ir pritaikyti pozityvaus mąstymo lavinimo technikas, sustiprinti pozityvumą.

Pagrindinės temos:

  • Pozityvus mąstymas. Pozityvių teiginių naudojimas, pozityvaus mąstymo pagrindai.
  • Negatyvių minčių ir jausmų transformacija į pozityvą.
  • Stresinės būsenos, jų priežastys ir valdymas.
  • Efektyvūs streso įveikimo būdai.
8 val.
20.

Tarptautinio protokolo ir tarnybinio etiketo mokymai.

Tikslas – išmokti oficialaus bendravimo normų ir principų, užtikrinančių sėkmingą viešą organizacijos atstovavimą bei dalykinį bendravimą.

Pagrindinės temos:

  • Tarptautinio protokolo kilmė ir funkcijos. Protokolas ir etiketas - šiuolaikinis požiūris.
  • Tarnybinis valstybės tarnautojo etiketas. Etiketo reikalavimai susipažinimui.
  • Pristatymas, prisistatymas ir pasisveikinimas, kalbos ypatumai
  • Tarnybinis etiketas darbo vietoje.
  • Oficialūs priėmimai, priėmimų tipai, susitikimai, elgesio reikalavimai.
  • Etiketo reikalavimai aprangai renginių, darbo ir laisvalaikio metu.
  • Teisingo klausymosi ir dalyvavimo pokalbyje principai.
  • Etiketo reikalavimai tarnautojams neoficialioje aplinkoje.
  • Dalykinio bendravimo svarba kasdieninėje veikloje.
  • ES valstybių specifinės elgesio normos.
8 val.
21.

Paslaugų kokybės tobulinimas viešajame sektoriuje.

Tikslas – stiprinti viešųjų paslaugų organizacijų tarnautojų gebėjimus tobulinti paslaugų kokybę viešajame sektoriuje bei skatinti juos kurti paslaugų tobulinimo modelius savose organizacijose taikant visuotinės kokybės vadybos modelį.

Pagrindinės temos:

  • Kokybės samprata. Kokybės užtikrinimo modelių ir metodų taikymas viešajame sektoriuje.
  • Visuotinės kokybės vadybos principai viešojo valdymo sektoriuje.
  • Paslaugų kokybė ir jų vertinimo būdai.
  • Viešasis sektorius.
  • Pokyčių teorijos.
8 val.

Kauno pedagogų kvalifikacijos centras yra įtrauktas į Valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo įstaigų sąrašą (LR VRM 2009 m. sausio 30 d. įsakymas Nr. 1V-38).

Lektoriai pasižymi aukšta kvalifikacija, profesionalumu, turi didelės patirties vedant respublikinius ir tarptautinius mokymus.

Mokymai vyks surinkus dalyvių grupę. Atsižvelgsime į Jūsų poreikius ir pageidavimus!

Maloniai kviečiame registruotis ir dalyvauti!

Kontaktai:

Leta Dubinskienė

el. paštas Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.,

tel. (8-37) 32 39 41.