FiksavimasGegužės 6 d. Kauno pedagogų kvalifikacijos centras, drauge su Kauno miesto matematikos mokytojų metodiniu būreliu, organizavo metodinį renginį bendrojo ugdymo mokyklų matematikos mokytojams „Matematikos mokymo nuotoliniu būdu patirtis“. Renginys vyko Zoom vaizdo kambaryje. Su gausiai susirinkusiais matematikos mokytojais savo patirtimi, kaip sekasi dirbti, mokinius mokant matematikos nuotoliniu būdu, dalinosi Kauno miesto matematikos mokytojai.    

Renginio vedėja – Kauno miesto matematikos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė, Kauno Veršvų gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ir matematikos mokytoja ekspertė Zita Nėnienė priminė, kad įvairiuose mokymuose mokytojai būdavo raginami būti konsultantais, mokymosi partneriais, mokinių motyvuotojais, instruktoriais. Pasak renginio vedėjos, karantino laikotarpiu tam susiklostė palankios sąlygos, tad natūraliai teko pereiti nuo mokymo prie vadovavimo mokymuisi.

Kauno Juozo Grušo meno gimnazijos matematikos mokytoja ekspertė Odeta Stanevičienė pristatė savo pamokose taikomas nuotolinio mokymosi platformas, pakomentavo jų privalumus ir trūkumus. Pavyzdžiui, kontroliniams darbams, mokytojos manymu, geriausia taikyti Zoom platformą. Svarbiausia, kad mokiniai nepasiklystų taikomų nuotolinių platformų gausoje, tad būtina jiems kantriai paaiškinti, kada ir kaip kokia platforma naudotis.

Fiksavimas3

Kauno technologijos universiteto inžinerijos licėjaus matematikos mokytoja ekspertė dr. Vilija Dabrišienė pasidalino mintimis apie tai, kas jos manymu yra svarbiausia, mokant mokinius nuotoliniu būdu. Ji siūlo mokant nuotoliniu būdu susiplanuoti pamokas savaitei, išlaikyti tradicinę pamokos struktūrą, minimizuoti bendravimo kanalus, remtis tuo, ką moki, pasitikėti kitais. Dar, jos manymu, yra labai svarbu suteikti atgalinį ryšį mokiniui, operatyviai ištaisyti darbus ir sąžiningai įvertinti.

Matematikos mokytoja ekspertė Drąsutė Jatkonienė akcentavo, kad žinios yra vertingos tiek, kiek jomis daliniesi su kitais. Mokytoja pati kuria vaizdo pamokas, tad pateikė patarimų, kaip galima kūrybingai naudotis kolegų jau sukurtomis vaizdo pamokomis, kaip jas kurti patiems, kokius įrankius ir priemones tam geriausia naudoti, pristatė grafinės planšetės taikymo privalumus.

Kauno Žaliakalnio progimnazijos ir Kauno jėzuitų gimnazijos matematikos mokytoja ekspertė Birutė Narijauskaitė teigė, kad svarbu ramiai priimti susiklosčiusias naujas aplinkybes ir iššūkius, nes viskas yra padaroma, keliaujant paprastais žingsneliais tikslo link.

Vytauto Didžiojo universiteto „Rasos“ gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė Almina Vitkauskienė pateikė apibendrintas savo gimnazijos matematikių mintis apie nuotolinį mokymą ir pasidalino nuorodomis, kuriomis labai patogu naudotis, mokant matematikos gimnazijos klasių mokinius. Mokytoja Almina pastebėjo, kad mokytojai dirbdami nuotoliniu būdu susiduria su sunkumais: ribotas tiesioginis kontaktas, mokiniai stokoja savarankiško darbo įgūdžių, mokytojams sunku kurti vertinimo ir įsivertinimo užduotis, sudėtinga kompiuteriu užrašyti simbolius.

Fiksavimas8Kauno „Saulės“ gimnazijos matematikos mokytoja ekspertė Ilona Knyzelienė ir mokytoja metodininkė Ina Karosevičienė pristatė matematikos nuotolinio mokymo(si) patirtį dirbant Teams platformoje. Jų teigimu, visiems teko išeiti iš komforto zonos, išmokti dirbti naujai patiems ir padėti mokiniams susiorientuoti, pasikeitus mokymo(si) organizavimo situacijai. Šios mokytojos pagrindinį dėmesį skiria mokymosi medžiagai, žinių vertinimo priemonėms, rezultatų analizavimui, bendravimui su mokiniais ir kolegomis. Kauno „Saulės“ gimnazija dirbo pagal kitokį tvarkaraštį, po kelias pamokas per dieną, pasiekė neblogų rezultatų. Pranešėjos akcentavo, kad dirbant su mokiniais nuotoliniu būdu, labai svarbu kurti ir palaikyti gerą emocinę aplinką, padrąsinti mokinius, o kartais ir paprašyti jų pagalbos.

Renginį Zita Nėnienė baigė šiais dr. Mindaugo Nefo žodžiais: ,,Mokytoją regiu kaip lyderį, žmogų, kuris sudėtingiausiomis sąlygomis veda ugdytinius į geresnį gyvenimą. Mokiniai turi pasitikėti mokytoju kaip specialistu, ir mokytis neturi būti smagu, reikia įdėti daug darbo, o tai yra ir turi būti sunku“.

Dėkojame visoms pranešėjoms už išsamų savo patirties pristatymą.

Ilona Teresienė, Kauno pedagogų kvalifikacijos centro metodininkė

 

Additional information