2

Kauno Panemunės pradinės mokyklos bendruomenė kartu su partneriais iš Turkijos, Švedijos, Italijos ir Ispanijos dalyvauja tarptautiniame „Erasmus+ K2“ projekte „Konstruktyvistiniai metodai, ugdantys esmines pradinių klasių mokinių kompetencijas“ (angl. Constructivist Methods in Developing Key Skills of Primary School Students)“. Mokyklų bendradarbiavimą finansuoja Europos Sąjunga. Projekto sumanytojai, pagrindiniai koordinatoriai ir veiklų kuratoriai – partneriai iš Turkijos Cumhuriyet Ilkokulu pradinės mokyklos. Projekto tikslas – išmokti tokių metodų, kuriuos taikydami mokytojai per sporto ir meno veiklas, teatro užsiėmimus, grupinius žaidimus padėtų mokiniams išspręsti emocines problemas ir užkirsti kelią patyčioms. 

 

Erasmus + projektas – ilgalaikis. Prasidėjęs 2019 m. spalio 3 d. baigsis 2021 m. spalio 2 d. Projekto įgyvendinimo laikotarpiu numatyti 5 susitikimai partnerių šalių mokyklose. Kiekvieno susitikimo metu mokytojai gilins žinias apie mokinių emocijų valdymą, susipažins su netradicinėmis esminių socialinių įgūdžių ugdymosi galimybėmis.  

Pirmajame partnerių susitikime Kauno Panemunės pradinėje mokykloje dalyvavo 20 mokytojų. Savaitės veiklas vienijusi tema – „Emocijų atpažinimas pasitelkiant dramos metodą“. Svarbiausiu akcentu tapo žinomos aktorės, medicinos psichologijos magistrės, sertifikuotos psichodramos terapeutės Daivos Rudokaitės seminaras apie dramos terapijos instrumentų taikymą stiprinant mokinių socialinius įgūdžius, emocinį atsparumą. Mokyklos dailės mokytoja Daina Nemčinskaitė drauge su meninės raiškos studijos „Nuojauta“ vaikais pademonstravo metodus, stiprinančius pasitikėjimą savimi, gebėjimą pozityviai bendrauti, kūrybiškumo ugdymąsi.

Po mokymų vyko ateinančio pusmečio veiklų, kuriose turės būti pritaikytos įgytos žinios, planavimas.

1Svečiai džiaugėsi galimybėmis ne tik įgyti teorinių žinių, bet ir praktiškai stebėti mokyklos veiklas. Jie susitiko ir bendravo su mokytojais, mokiniais, tėveliais, stebėjo pamokas ir neformaliojo švietimo veiklas. Dalyvaudami mokyklos bendruomenės Ryto rate partneriai papasakojo apie savo mokyklas, kalbėjo ir dainavo gimtąja kalba, pristatė projekto metu su jais keliausiančius talismanus, kurie, sugrįžus į mokyklas, pasakos, ką nauja mokytojai matė, išmoko, sužinojo. Kauno Panemunės pradinės mokyklos talismanas Lapė iš pasakos apie Mažąjį Princą išdidžiai pūpsojo šalia kitų „atvykusių“ talismanų. Mokyklos bibliotekai svečiai padovanojo knygų jų gimtąja kalba.

Daug gražių nustebimo ir susižavėjimo žodžių svečiai išsakė apie mokykloje sukurtas unikalias mokymosi aplinkas, modernią mokymosi bazę, nuoširdų bendravimą.

Projekto partneriai turėjo galimybę išvysti Kauno panoramą nuo Napoleono kalno ir Aleksote esančios apžvalgos aikštelės, pasigėrėjo Kauno senamiesčiu, Vytauto ir šv. Jurgio bažnyčiomis, Kauno pilimi, gražiąja Rotuše, Pažaislio vienuolynu, džiaugėsi apsilankymu Žalgirio arenoje, M. K. Čiurlionio dailės muziejuje, edukacinėje programoje, kurioje buvo pristatyti tradiciniai amatai - lino kelias nuo augalo iki audeklo. Didelį įspūdį paliko susitikimas Kauno miesto savivaldybėje. Su svečiais bendravo Kauno miesto vicemeras Mantas Jurgutis, tarybos narys Saulius Vilius Bartaška, savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyr. specialistė Dileta Tindžiulienė, Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos prezidentas Dainius Žvirdauskas. Susitikimą su jais svečiai užfiksavo nuotraukose.

Paskutinę viešnagės dieną užsienio šalių mokyklų atstovai vyko į pažintinę kelionę į Trakus ir Vilnių. Ilgam atmintin įsirėš ne tik matyti įspūdingi istoriniai ir architektūros objektai, bet ir stebėta iškilminga 1863 metų sukilėlių palaikų laidojimo ceremonija, kariuomenės žygiavimas, patriotinis žmonių nusiteikimas.

Visi projekto partneriai išvyko kupini įspūdžių, pasisėmę idėjų ir pasiruošę įgyvendinti projekte numatytas veiklas.

 

Additional information