DSC 0121

2019 m. gegužės 30 dieną vyko respublikinis mokytojų forumas „XXI amžiaus kompetencijų ugdymas kaip atsakas į šiuolaikinės visuomenės poreikius“. Forumą organizavo Kauno Jono ir Petro Vileišių mokykla ir Kauno pedagogų kvalifikacijos centras. Respublikinio forumo tikslas – diskutuoti apie aktualius švietimo politikos pokyčius ir lūkesčius mokytojui mokinių pasiekimų, kompetencijų ugdymo, novatoriškų mokymo metodikų taikymo kontekste. Respublikinis mokytojų forumas – tradicija tapęs renginys, vykstantis jau septintą kartą.

Šiais metais renginys subūrė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogus, įvairių sričių mokytojus, švietimo pagalbos specialistus, ugdymo įstaigų vadovus.

Plenarinio posėdžio pranešėjai XXI amžiaus kompetencijų svarbą analizavo skirtingais aspektais. Nacionalinio egzaminų centro metodininkė Eglė Melnikė pristatė inovacijas nacionalinio lygmens mokinių pasiekimų patikrinimuose bei vertinimo ir įsivertinimo svarbą individualiai mokinio pažangai. Ugdymo plėtotės centro metodininkė Ona Vaščenkienė kvietė susimąstyti apie integralumo svarbą gamtamoksliniam raštingumui. Lietuvos sporto universiteto profesorius dr. Saulius Šukys bei šio universiteto docentė dr. Rita Gruodytė-Račienė dalijosi idėjomis apie vaikų ir jaunuolių fizinio aktyvumo svarbą. Vytauto Didžiojo universiteto Edukologijos instituto lektorė dr. Eglė Stasiūnaitienė skatino pasinaudoti projekto TĘSK teikiamomis pedagoginių stažuočių galimybėmis. Kauno technologijos universiteto projektų vadovė Neringa Kelpšaitė skatino dalyvius inovatyvios veiklos patirtis paversti idėjomis ERASMUS+ projektams. Plenarinio posėdžio metu akcentuota ugdymo integralumo svarba.

Siekiant individualios mokinio pažangos ir holistinio asmenybės ugdymo įstaigose išbandomi nauji metodai, pasitelkiamos informacinės ir komunikacinės technologijos, akcentuojamos integralaus ugdymo stiprybės. Šios temos dominavo forumo darbo grupių pranešimuose ir diskusijose. Daugiau nei šimtas dalyvių iš visos Lietuvos darbo grupėse dalinosi novatoriškos veiklos patirtimi ugdant XXI amžiaus kompetencijas. Savo patirtimi dalijosi Plungės rajono Kulių gimnazijos, Karmėlavos Balio Buračo gimnazijos, KTU inžinerijos licėjaus, Kauno Veršvų gimnazijos, Kauno Aleksandro Puškino gimnazijos, Kauno Juozo Urbšio katalikiškos pagrindinės mokyklos, Kauno Petrašiūnų progimnazijos, Kauno šv. Kazimiero progimnazijos, Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijos, Kauno Motiejaus Valančiaus mokyklos-darželio, Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“, Kauno lopšelių-darželių „Vėrinėlis“, „Ąžuoliukas“, „Rasytė“, Kauno rajono Lapių lopšelio-darželio pedagogai bei vadovai.

XXI a. kompetencijų ugdymas apima novatoriškus mokymo(si) bei ugdymo(si) metodus, atliepiančius šiuolaikinių mokinių poreikius. Forume dalyvavę pedagogai dalinosi novatoriškomis idėjomis, veiklomis, patirtimis bei pasiektais rezultatais. Kūrybiškumo, kritinio mąstymo, bendradarbiavimo, problemų sprendimo ir kitų kompetencijų ugdymas praturtina ugdymo procesą ir prisideda prie kiekvieno ugdytinio individualios pažangos.

 

 

Additional information